„Adaptează ce e util, respinge ce e inutil, și adaugă ceea ce este specific al tău.” - Bruce Lee
Wanderer este un brand underground de haine minimaliste inspirate din muzica techno, dans contemporan, libertate de mișcare, vibe-ul bun al oamenilor simpli și umili, non-atașament pentru lucruri materiale, recunoștință pentru viață, echilibru.
Creat de un designer de obiect din Transilvania care nu și-a găsit haine adaptate stilului său de viață: nu foarte sportivă, dar constant în mișcare, care dansează în atelier și merge cu bicicleta la muncă, neavând timp să se îmbrace elegant pentru evenimente pentru că lucrează prea mult și tot timpul deschisă la aventuri neprogramate în natură.
Mădălina Mihailovici, un hoinar prin viață, a studiat design de obiect, interioare și design grafic în cadrul Universității de Artă și Design din Cluj. Este autodidact în domeniul producției de îmbrăcăminte, nu vine din zona modei, a creat Wanderer ca un experiment în 2018 pentru a testa dacă poate învăța singură un domeniu nou din aria designului. O călătorie minunată a început și învață constant lucruri noi, experimentând singură.
Brandul se bazează pe principii învățate la designul de obiect, cum ar fi „forma urmează funcția”, „mai puțin înseamnă mai mult” și cele trei proprietăți ale obiectului: funcțional, estetic, simbolic.
Funcționalitatea se bazează pe ergonomie, confort, libertate de mișcare, estetica este curată, nepretențioasă, puțin uzată, fără diferențieri pe genuri, monocromă, în armonie cu corpul uman și mediul din jur; simbolismul face trimitere la călător, nomad, non-atașament față de lucrurile materiale, adaptabilitate la un viitor incert.
Brandul este constituit pe următoarele principii:
1. Minimalism - să deții cât mai puține haine, pentru toate sezoanele; proces tehnologic simplificat
2. Versatilitate și adaptabilitate - ușor de asortat, un proces care salvează timp, să folosești aceleași haine pentru muncă, evenimente, sport, ieșiri în natură, stat comod acasă, somn.
3. Straturi - 2 sau 3 seturi a câte 4-5 straturi de la subțire la gros, ar trebui să acopere toată garderoba unei persoane pentru toate sezoanele.
4. Libertate de mișcare - hainele ar trebui să nu fie simțite grele pe corp și ar trebui să permită mișcarea liberă la muncă sau la dans și ar trebui să îți permită o aventură neplanificată, oricând, oriunde.
5. Reciclare - materiale cu valoare bună sunt recuperate și transformate în haine durabile (cânepa românească organică, țesută tradițional în casă)
6. Sustenabilitate - hainele unisex, mărime universală, care nu urmează trenduri, nepretențioase și care arată bine uzate, durează mai mult.