Sandra Chira

Sandra Chira propune o nouă viziune asupra rolului vestimentaţiei în procesul de exprimare a identităţii. Haina nu este doar expresia tendinţelor globale ce determină din umbră o manipulare a maselor către depersonalizare. Brandul Sandra Chira reconfirmă valoarea autenticității imaginii într-un context global destabilizat, marcat de uniformizare. Moda erei consumeriste generează pierderi identitare, neutralizează, șterge personalități. Alegem ambalaje similare, încărcate de simboluri sociale impersonale, controlate de presiuni și criterii instabile. Identitatea vizuală devine expresia tendințelor colective, a unui ritm impropriu comunicării oneste a identității, într-un echilibru aparent între nevoia de individualizare și cea de apartenență.

Absolventă a studiilor de modă - design vestimentar la Facultatea de Arte şi Design din Timişoara, bursieră la Paris şi doctor în arte vizuale, Sandra Chira a debutat în timpul facultății, în 2011. Imaginea brandului său speculează elemente de identitate locală, cu valoare atemporală, care răspund nevoii consumatorului de personalizare şi individualizare socială. Împotriva consumerismului excesiv, colecțiile Sandra Chira susțin filosofia curentului Slow Fashion și propun restabilirea unei conexiuni stabile între imagine și conținutul imaterial al acesteia.

Coordonatele estetice definitorii ale brandului sunt asocieri contemporane de materialitate și structură, mesaje socio-culturale codificate în viziuni estetice, detalii manufacturate.

Designerul urmărește expresivitatea relațiilor de materialitate prin realizarea propriilor structuri textile sau neconvenționale, imprimeuri sau suprafețe țesute manual. Creațiile Sandra Chira sunt obiecte unicat ce se identifică prin atenția acordată detaliilor.