Concursul Freudenberg în cadrul Romanian Creative Week

Innovative Future Platform

Unul dintre partenerii și sponsorii evenimentului, care sprijină demersurile designerilor români, este Freudenberg.

„Freudenberg Performance Materials este un furnizor global important de materiale textile tehnice inovatoare pentru o gamă largă de piețe și aplicații, cum ar fi îmbrăcăminte, automobile, materiale de construcții, energie, mijloace de filtrare, asistență medicală, interioare pentru construcții, articole de încălțăminte și din piele, precum și specialități.” (fragment din textul de prezentare de pe site-ul romania.freudenberg-pm.com)

Echipa Freudenberg, împreună cu organizatorii RCW lansează un concurs pentru designerii curatoriați în cadrul secțiunii Innovative Future Platform, continuându-se astfel demersul început încă de la ediția 2010 a Romanian Fashion Week-ului.

Brief-ul concursului:

  • fiecare designer din IF Platform, care alege să participe, va primi două colete cu inserții tehnologice: unul care să ajute în realizarea colecției de podium și unul din care va concepe o ținută vestimentară inovativă. Coletul pentru concurs va avea un marcaj;
  • e important să se folosească cât mai multe bucăți de materiale primite în coletul special trimis pentru concurs;
  • ținuta nu trebuie să fie legată estetic de colecția de podium;
  • ținuta poate fi compusă din două sau mai multe piese;
  • ținuta poate fi pentru: femei, bărbați, unisex sau gender-bending;
  • se vor putea folosi sisteme de prindere, închideri, pasmanterii, accesorii;
  • de evitat folosirea altor materiale, ideea principală fiind să se utilizeze cât mai creativ inserțiile tehnologice primite.

Cele mai inovative ținute vor fi premiate!

Se vor acorda trei Premii: un Premiu de 1.000 euro + un pachet de inserții pentru un an - ținuta câștigătoare va fi aleasă de un juriu profesionist.

Premiul Publicului, care va vota online, și va consta într-un pachet de inserții pentru un an.

Al treilea Premiu este oferit de Tiger of Sweden România, compania de producție a brandului suedez Tiger of Sweden AB. Premiul constă într-un internship în compania din România, pe o perioadă de 3-6 luni, timp în care câștigătorul va înțelege și va experimenta pașii pentru dezvoltarea colecției unui brand de fashion internațional.

Câștigătorul va fi premiat și cu o călătorie la sediul central, din Stockholm, al companiei-mamă, cheltuielile de deplasare și de cazare fiind acoperite de organizatori.

Tiger of Sweden este o casă de modă înființată în Stockholm în anul 1903, ale cărei colecții sunt vândute la nivel global, atât online, cât și în peste 1.200 de magazine. În România, compania este prezentă din 2004.