Lucian Broscățean s-a născut în 1985 în Sibiu-Hermannstadt, România.
A studiat la Liceul de Artă din Sibiu, după care a absolvit Programele de Licență și Masterat ale Departamentului Modă-Design Vestimentar din cadrul Universității de Artă și Design Cluj-Napoca, România. În timpul studiilor a fost și student Erasmus în Marea Britanie.
În prezent este conferențiar universitar doctor al Departamentului Modă-Design Vestimentar.
De-a lungul anilor, Lucian a participat, cu proiecte de fashion/art, la diverse manifestări naționale și internaționale: Romanian Fashion Week Iași, Mercedes-Benz Berlin Fashion Week, International Fashion Showcase la London Fashion Week, MQ Vienna Fashion Week, etc.
A obținut o serie de premii, printre cele mai importante fiind: „Mențiune Specială” în cadrul International Fashion Showcase la London Fashion Week, Premiul Arts of Fashion „Wendy Jim și YKK” la MOMA în San Francisco, premiul „Globul de Cristal” al revistei Beau Monde pentru „Cel mai bun designer român”, a fost de trei ori nominalizat la „ELLE Style Awards România” la categoria „Best Romanian Designer”, s-a clasat pe locul 3 în categoria Fashion Design, din cadrul topului „100 COOL Brands” realizat de Forbes România.
În 2009, timp de 4 luni, a lucrat la brandul avangardist Wendy Jim, în Viena.
Între 2011-2017 a fost Creative Director al brandului internațional Irina Schrotter. A condus atât demersurile legate de design, cât și identitatea vizuală a brandului, alături de fondatoarea liniei Irina Schrotter, și având suportul echipei tehnice. Colecțiile au fost prezentate la săptămâni internaționale ale modei și la târguri de specialitate în Paris, Berlin, Milano, Londra, New York, Viena și Shanghai.
În ultimii doi ani a semnat costumele pentru trei spectacole în regia lui Andrei Măjeri: „Meșterul Manole” după Lucian Blaga la Teatrul Național Cluj-Napoca, „Las Meninas” de Ernesto Anaya la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca și „Bună seara, Domnule Wilde!” la Teatrul Evreiesc de Stat din București.
Pentru toate proiectele, Lucian construiește întregul discurs vizual în jurul a trei concepte: relevanță, consistență și emoție. Hibrizi, volume geometrice, tăieturi riguroase, diferite suprafețe textile – toate sunt folosite în constanta căutare a ceea ce este modern, fresh și nou, astăzi.