Poveste: În timp ce soțul ei se află într-o călătorie de afaceri, Gamhee se întâlnește cu trei dintre prietenii ei de la periferia orașului Seul. Deşi discuţiile sunt amicale, există curenți care curg independent unul de celălalt, atât în profunzime, cât şi de suprafaţă.
„Femeia care a fugit are o simplitate aparentă, care dezvăluie în mod subtil o viață extrem de profundă și vie, dar lucrurile nu sunt niciodată spuse, ci doar simțite prin intuiție. Politețea exagerată a protagonistei o împiedică să se confeseze altui personaj întâlnit în odiseea ei, deoarece asta ar însemna să recunoască pentru sine că a fugit de acasă.” - Georgiana Mușat, Films in Frame
Poveste: Kang trăiește singur într-o casă mare. Printr-o fațadă de sticlă, el privește spre vârfurile copacilor bătute de vânt și ploaie. Simte o durere ciudată de origine necunoscută, pe care cu greu o poate suporta, îi cuprinde tot corpul. Non locuiește într-un mic apartament din Bangkok, unde pregătește metodic mâncăruri tradiționale din satul său natal. Când Kang îl întâlnește pe Non într-o cameră de hotel, cei doi bărbați își împărtășesc singurătatea.
„Trăim cu toții vremuri în care ne orbesc firmele luminoase de pe blocuri, ne asurzesc ambuteiajele și ne năucește Internetul, cu iluzia lui de conexiune permanentă. Veritabil Antonioni al Extremului-Orient, Tsai a prins toate astea un pic înaintea noastră. Iar filmele lui rezumă poate cel mai bine condiția noastră melancolică, singuratică, mereu în expectativă, de oameni de la sfîrșitul istoriei.” - Victor Morozov, Dilema Veche
Ieșirea trenurilor din gară
REGIZOR: Radu Jude
AN: 2020
ȚARĂ: România
GEN: documentar, istoric
DURATĂ: 175 MINUTE
Povestea: „Ieşirea trenurilor din gară” este un film de montaj compus în întregime din fotografii de arhivă şi documente referitoare la Pogromul de la Iaşi din iunie 1941. Prima parte a filmului e alcătuită din fotografii ale victimelor, însoţite pe coloana sonoră de declaraţii şi mărturii despre soarta lor. Partea a doua, mai scurtă, reprezintă un montaj din fotografii realizate în timpul Pogromului, unele dintre ele inedite.
„Dacă trebuie să considerăm că publicul care urmărea „Sosirea unui tren la La Ciota ”a fraților Lumière a fost, conform celebrei anecdote, speriţi până şi-au pierdut minţile când au văzut că trenul soseşte, ar fi trebuit, de fapt, să se fi îngrozit peste măsură la plecarea acestuia." Flavia Dima, Kinoscope
Poveste: Patru tineri decid să facă o călătorie la Kanchanaburi (Thailanda) pentru a vizita un muzeu, dar sfârșesc prin a-și petrece timpul în diferite alte feluri deoarece muzeul este închis pentru restaurare.
„Come here este un film care sfidează sensul, dar care are, într-un fel, un sens și un scop foarte precis. Astfel, creația experimentală a lui Suwichakornpong nu se construiește în jurul unei idei concrete. Vagul care învăluie întregul film vă va lasa cu un sentiment mai degrabă de consternare decât unul de uimire. În timp ce unele secvențe se evidențiază cu adevărat, unele par să continuie indefinit.”, Berlinale Review