Romanian Fashion Week, trei zile de show și de inovație în modă

Romanian Fashion Week, trei zile de show și de inovație în modă, pe catwalk-ul impresionant de la Iași

Romanian Fashion Week, festivalul reluat la Iași după o pauză de un deceniu, nu se putea încheia altfel decât grandios. În ultima seară, duminică, 6 iunie 2021, Ioana Ciolacu, Smaranda Almășan și Irina Schrotter au electrizat publicul cu ținute care au îmbinat culorile puternice cu inovația și responsabilitatea față de mediu.

Un moment special al ediției a XIII-a a fost dedicat colecției i.f. powered by irina schrotter, un proiect al tinerilor, realizat prin Parteneriatul Instituțional de Practică inițiat de Irina Schrotter și Lucian Broscățean, în 2017, cu Departamentul Modă-Design Vestimentar al Universității de Artă și Design Cluj-Napoca.

Masteranzi ai anului II au prezentat fiecare câte trei creații și au demonstrat deja, pe catwalk-ul de 36 de metri, amenajat în Grădinile Palas din Iași, un talent remarcabil și faptul că se anunță ca un nou val puternic al modei românești.

De altfel, Romanian Fashion Week este cunoscut drept o rampă de lansare pentru tinerii creatori de modă. De-a lungul celor 12 ediții anterioare, aici s-au lansat peste 40 de tineri designeri, unii dintre ei fiind prezenți, ca designeri consacrați, la Iași, între 4 și 6 iunie 2021.

Minunata Valeria Stoica a asigurat coloana sonoră a colecției semnate de Irina Schrotter, care a încheiat Romanian Fashion Week, un festival care a arătat încă o dată de ce va continua să fie principala scenă pentru designerii români.

„E o bună revenire a modei românești pe cea mai importantă scenă a ei, la Iași. Dar și o bună reluare a normalității, după această perioadă grea. Publicul s-a bucurat și a simțit vibe-ul celor care au oferit din creația lor din ultimul an”, a declarat Irina Schrotter, inițiatoarea Romanian Creative Week și a Romanian Fashion Week.

Romanian Fashion Week, cel mai cunoscut și longeviv festival dedicat industriei modei românești a avut loc la Iași, în cadrul Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative românești și primul mare eveniment cu public organizat anul acesta în România, între 2 și 6 iunie.

„După ce ai stat un an în pijamale, e clar că vrei să te îmbraci. M-am uitat în jur și am văzut că toată lumea e altfel decât înainte, pentru că am înțeles bucuria de a ne îmbrăca. S-a văzut acest lucru și în noile colecții, mult mai colorate, mult mai creative și zgomotoase. Ne-a revenit cheful de viață”, a menționat Ovidiu Buta, curatorul Romanian Fashion Week.

Toate cele trei seri ale RFW au încântat miile de spectatori prezenți la show-urile de modă, prin colecții care se încadrează în direcția de responsabilitate, sustenabilitate și inovație.

Catwalk-ul adus la Iași cu șase tiruri a prins viață vineri, 4 iunie 2021.

Carmen Cherecheș, Prosper Center, Crina Bulprich & Monom, Octavia Chiru, UNArte București – Departament Modă, Lucian Broscățean, Sandra Chira, Cristina Lazăr, Venera Arapu și Murmur sunt designerii și brandurile care au deschis, vineri, prezentările de modă din cadrul Romanian Fashion Week.

A doua zi, sâmbătă, noile creații vestimentare ale designerilor Mihaela Glăvan, Hamza, Jolidon și Andrea Tincu au fascinat publicul.

Alături de numele consacrate ale modei românești, au urcat pe scena specială, lungă de 36 de metri, amenajată în Grădinile Palas, și creațiile unor tineri și talentați designeri: Andra Handaric Studio, Wanderer Wearables, BORBALA, LU:NE, Alexandru Floarea & Vika Tonu.

Partenerii principali ai Romanian Fashion Week, ediția de anul acesta: Palas, Primăria Municipiului Iași, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Raiffeisen Bank, Lancôme, Teilor, Philips, Freudenberg, Greenfield, Volvo, FIT.

Foto credit: Raluca Ciornea

Despre Romanian Creative Week:

Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), Primăria Municipiului Iași și Palas. FEPIC este singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înființată la Iași, în 2011, FEIPC a organizat până în prezent peste 50 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative românești. Amănunte despre RCW, pe www.2021.romaniancreativeweek.ro , pe paginile noastre de Facebook, Instagram și pe canalul de YouTube .

Partenerii primei ediții a Romanian Creative Week: Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), Primăria Municipiului Iași, Palas, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, UniCredit Bank, Lancôme, George, primul banking inteligent, Philips, Raiffeisen Bank, glo™, Teilor, Freudenberg Performance Materials Apparel, Greenfield, Volvo, DPD, Laboratoarele Praxis, Nestea, Rodotex, ROTON, September, ProEvent, Share Architects, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Uniunea Artiștilor Plastici din România – Filiala Iași, MECENA.art, Ordinul Arhitecților din România, Federația Organizațiilor Neguvernamentale de Tineret din Iași, Travis Tours, Indiero, Miraval, Tribeca, Czech In, Humans of Architecture, Urbasn Eye, Humans Anticafe, Administrația Națională Apele Române, Carpatina, Facultatea de Arhitectură din Iași.

Partenerii Media ai evenimentului Romanian Creative Week, care a avut loc la Iași în perioada 2-6 iunie 2021: Pro TV, TikTok, TVR Iași, Agerpres, Elle, A List Magazine, Radio Iași, Newsweek România.