Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative românești, a demarat oficial miercuri, 2 iunie 2021, la Iași. RCW este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative, Primăria Municipiului Iași și Palas.
La evenimentul de deschidere au participat reprezentanții tuturor industriilor creative prezente la RCW 2021, primul mare eveniment cu public organizat în România anul acesta.
Aceștia au prezentat seria impresionantă de festivaluri dedicate modei, muzicii, filmului, artelor vizuale, arhitecturii, precum și concursurile, târgurile, expozițiile inedite, conferințele, workshop-urile și petrecerile care au loc la Iași, în perioada 2 – 6 iunie 2021.
Printre acestea se numără Romanian Fashion Week, cel mai cunoscut și longeviv eveniment dedicat industriei modei românești, dar și evenimente unice în România: prima ediție a Musicalling, festivalul de muzică organizat în cadrul RCW, Moldova Film Festival, un maraton al filmelor, Architecture, cel mai mare festival în domeniul arhitecturii din țară, Horror Vacui, o expoziție în premieră în România, Visual Arts, cel mai important festival al artelor vizuale, sau VegFest, un festival dedicat vieții sănătoase.
Organizatorii RCW și partenerii săptămânii dedicate creativității românești au explicat, în cadrul evenimentului de lansare, cum s-a pus pe picioare prima ediție a Romanian Creative Week.
„Este primul mare eveniment de după relaxarea restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus. Lucrăm din decembrie la organizarea lui, de când a început campania de vaccinare, și am estimat că perioada 2-6 iunie este una potrivită. Se pare că suntem buni la probabilități. Am adunat în jurul nostru prieteni parteneri și prieteni creativi. Ceea ce se întâmplă acum la Iași nu ar fi fost posibil fără prieteni vechi ai Romanian Fashion Week, realizat între 1999 și 2010, și care acum este nucleul în jurul căruia am adunat creativii cu care noi lucrăm constant în industria noastră”, a declarat Irina Schrotter, inițiatoarea Romanian Creative Week.
Irina Schrotter a anunțat și o parte din surpriza primei ediții a Romanian Creative Week, un eveniment fabulos care leagă performanța sportivă a Nadiei Comăneci de creativitatea susținută de RCW. Designerul romnân a precizat că această surpriză va fi dezvăluită în totalitate publicului joi, 3 iunie 2021.
„Obiectivul nostru este acela de a facilita întâlnirea dintre tinerii creativi cu profesioniști ai domeniilor vizate, într-un efort comun de promovare, dezvoltare și consolidare a industriilor creative din țară și din regiune”, a menționat și Cătălin Alionte, directorul RCW 2021.
La evenimentul de lansare, fiecare dintre partenerii și reprezentanții industriilor creative au explicat de ce s-au alăturat proiectului de anvergură care are loc între 2 și 6 iunie 2021, la Iași.
Ada Teslaru, reprezentatului UniCredit Bank, unul dintre partenerii evenimentului: „Există o legătură puternică între UniCredit Bank și tot ce înseamnă minți creative. Există o întreagă platformă construită în jurul acestor minți creative, care înseamnă atât programe de educație financiară, un barometru al situației din industriile creative și un eveniment dedicat acestor industrii. Ne-am propus ca la prima ediție a RCW să reprezentăm legătura între designeri și publicul lor, adică cei care vor să cumpere creațiile pe care le văd pe podiumul de prezentare. Așa a apărut Creative Collective, un târg de designeri și modă, care va debuta vineri, 4 iunie, în Atrium Palas Mall”.
Michael Bernescu, managerul general al Ansamblului Palas: „Mă bucur foarte mult să găzduim aceste evenimente. În primul rând, pentru că reintrăm normal, nu o nouă normalitate, ci ne întoarcem și ca anvergură, și ca participare la normalul de dinainte de pandemie. Pentru noi, este și o aniversare, pentru că am marcat, zilele acestea, nouă ani de la inaugurarea ansamblului multifuncțional Palas, care reprezintă tocmai creativitate, inovație și antreprenoriat. Sper că RCW 2021 va fi o provocare pentru anii următori”.
Florin Mindirigiu, fondatorul platformei SHARE Architects și curatorul secțiunii de Arhitectură din cadrul RCW: „ Am structurat secțiunea de Arhitectură din cadrul RCW2021 în trei secțiuni: una se desfășoară pe malurile râului Bahlui, unde veți găsi numeroase instalații legate de arhitectură și design, dar și o instalație care este rezultatul unui concurs național de arhitectură, care s-a desfășurat pe parcursul a câteva luni. A doua secțiune e dedicată arhitecților din noua generație a României, într-o expoziție aflată la Palatul Culturii din Iași.
A treia secțiune este reprezentantă de festivalul de film de arhitectură, care debutează joi, 3 iunie, și se desfășoară până duminică, 6 iunie”.
Vlad Țenu, arhitect: „Îmi place să văd atâta energie adunată într-un singur loc, atâta inițiativă. E lăudabil și mă bucur să fiu la RCW 2021, să văd un eveniment de asemenea nivel.
Iașul este orașul în care m-am născut. Acum locuiesc în străinătate și simt acest eveniment ca fiind unul călduros și foarte primitor”.
Bogdan Maxim, fondator ROTON Music: „Am pregătit câteva evenimente muzicale care să atragă atenția asupra artiștilor tineri, pe care sper să-i vedem departe în anii următori.
Am citit un lucru care mi-a plăcut: adulții pot învăța multe lucruri de la copii, printre care să fie insistenți și neastâmpărați. Acest lucru l-am făcut noi la RCW 2021 și sper să-l facem și în anii următori.”
Nicoleta Grăjdeanu, reprezentant BCR, partener al evenimentului: „BCR, prin George, primul banking inteligent, se implică în tot ceea ce înseamnă educație, tehnologie și creativitate, căci acesta este viitorul economiei. Iașul este un centru care va da ritmul în anii următori acestor tehnologii și creativității românești. Noi vrem să oferim optimism și suflu orașului Iași, iar festivalul să crească de la an la an”.
Andrei Cozlac, curatorul secțiunii Visual Arts: „La RCW 2021, avem un proiect pilot, New Media Alley, care a apărut la inițiativa Irinei Schrotter, o expoziție care prezintă tineri artiști din Iași, absolvenți de la Universitatea de Arte și studenți. O alee între Palatul Culturii și Biserica «Sfinții Voievoiezi». Se axează pe artiști tineri, care trebuie să capete curajul să expună lucrările lor”.
Mihai Lupu, reprezentantul Federației Patronatelor din Industriile Creative: „Ne bucurăm că federația noastră a reușit să adune atâția creativi la Iași. Este primul mare eveniment pe care îl organizăm și le mulțumim sponsorilor noștri. Planul nostru este să «go big and bigger»”.
Stilistul Ovidiu Buta, curatorul Romanian Fashion Week: „Se întâmplă un lucru la care țin de mult timp, o expoziție, Right here, right now, care sper să devină o obișnuință în acest oraș. Arată care e starea modei în acest moment. Vă invit să o vedeți de două ori în aceeași zi, căci lumina va fi diferită de fiecare dată și veți avea o surpriză plăcută”.
Lucian Broscățean, coordonatorul Innovative Future Platform: „Împreună cu designerul Ioana Ciolacu, am făcut partea de coordonare a Innovative Future Platform, care răspunde la întrebări clare: ce înseamnă viitorul sustenabil și responsabil pentru moda românească, cum să facem proiecte în care parteneri strategici să sprijine creativitatea designerilor? În selecția de la IF Platform, sunt tineri designeri care au un parlamares extraordinar, cu premii internaționale. La următoarea ediție, va fi un call for project, la care vor putea participa toți designerii care au cel puțin două colecții în portofoliu”.
Bogdan Babici, directorul regional al Raiffeisen Bank, partenerul evenimentului: „Mă bucur că fac parte din acest eveniment important pentru orașul Iași și pentru comunitatea locală. Susținem excelența din toate domeniile sale, fie că e vorba de educație, sport, artă și cultură”.
Valentina Druțu, muzeograf în cadrul Palatului Culturii: „Suntem onorați și bucuroși că putem găzdui acest eveniment. Palatul Culturii vrea să fie, mai mult ca oricând, cu porțile deschise și îi mulțumesc Irinei Schrotter pentru minunata colaborare.”
Andrei Dănilă, Cod 932: „RCW 2021 este un efort de echipă și trebuie să ne unim cu toții, să participăm la eveniment și să-l aplaudăm. E cel mai fain mod de a ieși din pandemie, măcar mental. Și să restartăm Iașul”.
Jurnalista Irina Păcurariu, realizatoarea proiectului #NEXTHASHTAG din cadrul RCW: „Dacă vă plimbați în jurul Palatului Culturii, veți vedea o instalație cu oglinzi. Totdeauna vor fi multe amprente, pentru că toată lumea le întoarce, să ne vedem într-o nouă lumină. E multă lume de calitate acum la Iași, oameni foarte talentați. Și la RCW 2021, va fi cel mai mare desant de comunicare efectuat la Iași, se va vorbi mult despre Iași pe rețele sociale.”
Lista partenerilor Romanian Creative Week 2021
Partenerii primei ediții a Romanian Creative Week sunt: Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), Primăria Municipiului Iași, Palas, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, UniCredit Bank, Lancôme, George, primul banking inteligent, Philips, Raiffeisen Bank, glo™, Teilor, Freudenberg Performance Materials Apparel, Greenfield, Volvo, DPD, Laboratoarele Praxis, Nestea, Rodotex, ROTON Music, September Media, Code932, ProEvent, Share Architects.com, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Uniunea Artiștilor Plastici din România – Filiala Iași, MECENA.art, Ordinul Arhitecților din România, Federația Organizațiilor Neguvernamentale de Tineret din Iași, Travis Tourism, IndieRO, Miraval, Skin Music Lounge, Tribeca, Czech In, Humans of Architecture, UrbanEye, Humans Anticafe, Administrația Națională Apele Române, Carpatina, Facultatea de Arhitectură din Iași.
Partenerii Media: Pro TV, TikTok, TVR Iași, Agerpres, Elle, A List Magazine, Radio Iași, Newsweek România.
Sănătatea este și prioritatea noastră
Sănătatea este o prioritate pentru noi toți, iar întregul eveniment Romanian Creative Week este organizat conform regulilor stabilite de autorități în vederea combaterii pandemiei de COVID-19. Pentru a respecta cu toții aceste reguli, îi rugăm pe cei care vor participa la evenimentele RCW să aibă în vedere și măsurile de mai jos:
* Să facă dovada vaccinării anti-COVID 19, prezentând adeverința de vaccinare în momentul accesului la eveniment;
Sau
* Să prezinte un test RT PCR, cu rezultat negativ, făcut cu cel mult 72 de ore înainte de eveniment;
Sau
* Să prezinte o adeverință din care să rezulte că se află în perioada cuprinsă între a 15-a și a 90-a zi, ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.
Echipa Romanian Creative Week
E: presa@2021.romaniancreativeweek.ro
W: 2021.romaniancreativeweek.ro